ثقافة وفنون

حسام حبيب يرد على اتهامات شيرين عبد الوهاب: كله بالقانون

الحياة نيوز- وصف المطرب المصري حسام حبيب، الزوج السابق لمواطنته المطربة شيرين عبد الوهاب، إن التصريحات التي أدلت بها الأخيرة، الثلاثاء، “كلام مرسل”.

كانت شيرين عبد الوهاب قالت في تصريحات تلفزيونية، للإعلامية المصرية لميس الحديدي، الثلاثاء، إنها “عاشت أيام سودا مع زوجها السابق حسام حبيب، الذي حاول أن يتملكها” كما اتهمته “بسرقة سيارتها”، حسب تصريحاتها.

وقال حسام حبيب: “هيبقى فيه إجراء قانوني على الكلام ده.. أنا عمري ما دافعت عن نفسي أو اتكلمت.. ده كلام كله مرسل.. لكن الكلام اللي هرد بيه هيكون بالمستندات.. كل حاجة بحضرها”.

وأضاف في تسجيل صوتي لـet بالعربي: “كنت ساكت حفاظا عليها وعلى سمعتها وعلى بيتها.. مكنتش بتكلم.. لكن دلوقتي هضطر أتكلم لأن الكلام زيادة.. مش هطلع أقول كلام مرسل هطلع بحقايق ومستندات.. ومش هفتري على حد.. هرد على كل حاجة قالتها بمستندات تثبت إن الكلام دا كله تهديد”. واختتم تسجيله قائلا: “هي بتعمل كده علشان أسمع الكلام وبتهددني دايما بجمهورها.. وإجراءاتي وردي في الإعلام هيكون بالحقائق.. علشان كده مش مستعجل أرد”.

كانت شيرين عبدالوهاب كشفت تفاصيل خلافها مع زوجها السابق حسام حبيب، مؤكدة أنها تعرّضت على يديه لجميع صنوف الأذى المادي والمعنوي.

واعتذرت شيرين في تصريحات تليفزيونية مع الإعلامية لميس الحديدي، مساء الثلاثاء، لجمهورها على “تصريحات كاذبة أدلت بها لتجميل صورة حسام حبيب والحفاظ على علاقتهما”.

وقالت: “أنا آسفة إني بتكلم في موضوعي، الناس أكيد عندها مشاكل كبيرة وأهم مني، وأنا حاسة إن موضوعي بوّخ، وبما إن الناس شاهدة من الأول، فأنا في البداية عايزة أتأسف وأستغفر ربنا على الكذب اللي كذبته علشان أجمل صورة إنسان، كذبت مع إن دي أكتر حاجة ربنا مبيحبهاش وأنا بالذات لا أحب الكذب”.

وسردت شيرين تفاصيل أزمتها مع حسام حبيب، قائلة: “أنا ست قاعدة مع بناتي بعد 4 سنين شايفين الويل. قلنا نسافر الساحل الشمالي ونرجع نتبسط، بناتي وأنا نفسيتنا تعبانة ومكناش عايشين تقريباً، وكنت عايشة مع زوج مبيشتغلش تقريباً ومبيخرجش، كنت عايشة 24 ساعة في غرفة نومي، مبعملش حاجة، قاعدة وبس”.

تابعنا على نبض

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى